Wednesday, January 16, 2008

bos aku macam sial

bodoh la boss aku ni...macam c****i...aku pon malas nak cakap la....
aku punya la baik wat keje...sanggup stayback opis 4 ari...still...dia boleh blame aku atas kesalahan yang bukan sepatutnya aku yang buat...macam sial...

abis aku mengamuk kat opis arini..sumer takut nak tegor aku...yerla...aku bengang...mane taknya....camni criternya....

3 hari lepas, aku dah balik umah dah..
plan nak bukak kedai malam ni...n bincang pasal new bisnes...
bos call aku dalam jam 7.00 malam...tiba2 xjadi wat ume yang di plan sebab bos suh aku gi opis, n wat keje.....aku pon..ikut je la...
walaupon aku ada hal n agenda sendiri malam tu..
first, aku diberi tugasan untuk wat banner banting n back drop bagi projek penyerahan ladang kepada kerajaan negeri...ok...then,aku xdiberi sebarang xplaination untuk wat sumer ni...
so, aku juz wat seperti apa yang disuruh la..tup2..tup..tup...aku wat sumer ni dalam masa 3 jam...coz bos aku kater nakcepat....pastu...bile aku nak submit kat dier..
dier kater, dia xberkenan ngan design aku..sebab xrelevan ngan projek...
ok fine, aku redesign balik....nasib baik kali ni bos bagi sikit2 information...
ok...accept....pagi esok..tros anta print...

then...pagi tu plak ....bos aku suruh aku design plaque untuk MOU antra felcra ngan k'jaan negeri..katernya..ikut balik design anti merokok aritu...ok....aku wat....sekejap je...bila nak submit, bos xder....petang tu , bos aku balik opis, dia suh aku design buku aturcara plka...untuk esok...so, maknanya, aku ada masa dua hari untuk siapkan buku ni...
okla...aku buat.....buat punya buat...
malam tu, bos aku masuk opis balik...cakap kat aku...

"fathi, kite xjadi wat buku aturcara....kita wat pamplet jea..."
"huh!!!!!!!!aper ni bos???..tadik kater buku aturcara, ni pamplet plak"

suara aku agak tinggi masa bercakap ngan dier...aku bengang la...
design dah hampir nak siap....ok..fine......aku terima...aku redha je...
pastu..aku buat la....pagi tadi....buat aku mula raser muak dengar suara bos...
macam2 suruh aku buat...sampai ayatnya bunyi macam ni...

"fathi, saya sayang nak lepas awak ni"(macam tau2 je aku nak berenti)

aku pon...xtau nak cakap apa....aku tengok bawaah jea...tanpa pikir apa2....
ok..sambung story....dier nak tengok design plaque tu ngan pamplet...
aku cuma tunjk design plaque je...sebab design pamplet blom siap...sumer dah check...dia yang check spelling tu sumer....okla....
dia suh aku anta printing....ok..aku suh opisboy gi anta....n anta satu copy untuk k'jaan negeri untuk approve designtu...
pastu call aku lagi...suh beli kertas...
pastu call lagi...suh bei toner..
pastu call lagi..suh gi gantung banner
pastu call lagi..pastu xdah...mcam2 dier suh buat..
...aku hengat dah setel....
last2...dia call aku....cakap aku salah eja...

"fathi, awak dah check btol2 ker plaque tu...cuba tengok balik"
"ok"
aku check balik kat pc n refer pada MOU kat ketas yang dibagi..memang ader slaah spelling...
"alaaaammaakkkk....ada la bos.."
"tula...TENGOK DAH RUGI DAH....ORANG TU DAH SIAP PRINT DAH..!!"

perghh...ayat dier....macam babi jer...
boleh salah kan aku plak...padahal..dier sendirik yang check semalam...bodoh btol...
aku mmg bengang la masa tu...nasib baik aku pandai kawal diri n xsalahkan orang lain...
mmg...ishh..aku xtau nak cakap apa....
xlogik la dier marah aku...lagipon..tugas aku..bukan unutk taip balik apa yang ada dalam kertas tu...aku cuma design jer...

bodoh btol...
aku membuak nak berenti jugak

tadi,aku kesian kat opismate aku..
bos suh der jangan balik dulu ...bos kater, kalo nak anta bini opismate aku balik boleh..
tapi, datang balik sini malam ni....sebab ader taklimat untuk function esok...
umah opismate aku nijauh ....maybe 30-45min perjalanan....so,dia gi anta bini dier dulu..
n then, aku terkejut bile opismate aku ni, datang tros untuk dengar taklimat tu...
tapi seperti yang aku jangka la....
taklimat hanya 5MINIT je...kesian opismate aku..dah la kena patah balik dari umah...then, xsempat dengar taklimat...

pikir logik la....kna ptah balik dalam masa sejam...untuk dengar taklimat pasal esokhanya 5minit je..berbaloi tak???
bos aku ni xpikir orang lain...

mals aku nak citer dah...wat sakit ati jerk...
-end-

1 comment:

Anonymous said...

Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.