Tuesday, April 14, 2009

sep...sep....menipu..

2-3 hari lepas,
perbualan aku dengan seorg makhluk tuhan yang baik..lelaki lah~..

sipolan : dude, bini aku tipu aku lah..aku kena kencing..

aku : ohh..ohh..~aku xnak masuk campur soal rumah tangga ko...

sipolan : xper, aku nak cerita jugak...aku xtau nak bercerita ngan sapa..

aku : ok..aku mendengar..

sipolan : aritu ada kawan bini aku dtg sini, ex bf dia dulu..dia dtg ngan mak dia...

aku : then??

sipolan : hajatnya si exbf&maknya mahu berjumpa...

aku : apa yang melibatkan menipu dude, aku xpaham...

sipolan : bini aku bagitau, dia xpasti nak jumpa atau tak..so, aku ok lah...
so, pada hari kejadian si ex&maknya datang kesini,bini aku bagitau, dia xsempat berjumpa dgn mereka sebb bini terlalu sibuk bekerja..
(dipendekkan)........
so, semalam(2-3hr lepas) aku dapat tahu yang sebenarnya, mereka berjumpa..dan aku dapat dengar dari mulut orang lain..bersama bukti...

aku : ohh....begituu...~~

sipolan : aku xkesah nak berjumpa....atleast bagitau dulu...kenapa harus menipu??

aku : .....(senyap)....haih~...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



apa pandangan kamu??

lelaki / suami baik...

tapi ditipu...

haih~.....

18 comments:

Anonymous said...

ish... hmmmm

maybe she doesnt want to hurt his feelings kut by telling the truth. takut dia jealous ke ape.

coz maybe the wife saje je nak jumpa. takde niat lain pun.

opaq said...

hanalalalala =

maybe...

but,its better she tell the husband kan..
barula husband tu tak syak yang bukan2...

Super Nia Hana said...

dia tanak lukakan hati suami dia

as long as diorang jumpa tade wat menda bkn2 and takde perjumpaan berikutnya watashi rasa ok..

er...opaq..ada lelaki baik utk watashi lg tak?
ahahahahaha

opaq said...

hananimonai =

hmm...kalau sihusband terasa jugak sbb xbagitau coz didnt tell him...camner??

baru nak menyesalkan..

opaq pon boleh jadi lelaki baik..hehe

nak ker??

ONEXOX PLAN said...

bg aku, si isteri kene bagitau husband die semua bende.. nk pegi mana2 pn kene bgtau husband gak.. camtu la yg aku paham sikit2 kalau masuk bab2 agama.. hehee

opaq said...

ANARM =

aku setuju ngan ko la...
that is the right thing kan...
tapi sisuami janganla terlampau mengongkong sgt kan....

~ mizzAmy ~ said...

~ kita tak tahu situasi si isteri tuh. mungkin menipu sebab tak nak luka kan hati suami. tapi, seeloknya bawa lah si suaminya bersama. nak elak fitnah bagai. ~

niz said...

ko tak kawin lagi..mana ko tau...

opaq yang malas nak log in said...

amy = hmm..btol gak tu...bawak sisuami tu skali...kan..kan.kan..
kena hormatlah suami...kan??

niz =
eish...xsemestinya kena kawin dulu baru boleh bagi pendapat...kan?

wear said...

haram2..kena gtau suami..izin suami tu penting..

Jard The Great said...

errrrrr... wanita itu tak jujur!!!!!!!

opaq said...

wear=

tau xper...kan..kena bagitau la..
izin tu..



jard =
err...relax2..jangan marah sangat..
hehehe..

FaRrA DeeN said...

Hmm... nie kali kedua kisah isteri curang yang aku dengar dan lihat... Tapi si bini tetap berkata bahawa dialah permata, intan payong... sedang dia sedang membawa diri sendiri ke pintu neraka... Dop sohor la, kalu doh ko tok laki pon wat lagu tu... Moga Allah jauhi aku dari perbuatan seperti itu!!~ Amin...

FaRrA DeeN said...

Kalo laki tu datang dengan mak dia.., ape tujuannye tu eks..?? exbf ngan ex bakal mentua... hmm... compiuh.. compiuh...

Chico said...

hm..mmgla laki tuh marah lagipon bini tu kan hak die..
bagi aku kan,si laki tu kene tunjuk yang bende yang bini die buat tu bukan perkara main2.contohnya tunjuk yang die betul2 marah dengan perbuatan bini die tu.kag=dang2 pompuan ni,die tak sedar bende2 camtu.die rasa kecik padahal...hm,takut die buat lagi kalo suami die diamkan..

opaq said...

faradeen...+

uit..emo nampak..hahaha...
hakikatnya, perempuan mengata laki begitu, laki mengata begini...
mana kesudahanya??


dari hati =
honoustly, kalau lelaki baik, dia akan marah bini dia bila dia btol2 tau benda tu salah....
kalau nak marah pon, dia akan marah so so je...

hehe

Chico said...
This comment has been removed by the author.
Chico said...

a'ah jugak..kalo bende kecik tu malas nak besarkan kan?tapi tulah,tak salah kot kalau nak bagi peringatan.