Wednesday, March 23, 2011

demam hamster,

woot....woot...


gua demam.
bulan ni dua kali gua demam.
tak terok mana pon.

masa gua form 2, gua macam ni jugak.
musim demam.
sebulan tu, 2 kali gua demam.
mungkin mudah berjangkit sebab satu dorm dipenuhi oleh 60 orang.
populasi budak-budak hostel yang berada dihostel waktu belajar meningkat.

haritu, 10 orang tak memergikan diri kesekolah disebabkan demam.
dah macam party demam.
selalu gua ponteng 2 hari sebab demam,
hari tu terpaksa memontengkan diri kesekolah sehari saja sebab katil sakit penuh.

pada haritu jugak,
disebabkan warden macam pelik, dia panggil orang dari jabatan kesihatan.
inspektor kesihatan datang check hostel.
amik darah+quarantine+dan dapat towel+cadar free..ngee.
petang tu jugak dapat tahu sebab demam melanda.

hamster.
yaa...hamster merupakan penyebab utama.
dalam dorm tu, ada 4 sangkar hamster.
setiap sangkar ada banyak hamster.
dan pemilik hamster tu adalah seorg yang berjiwa lembut.
dengan erti kata lain. nyah~.
demam tu disebabkan keadaan tak bersih.
udara tak bersih.
mana taknya, bela reti.basuh sangkar hampeh.malas.
dan hampir semua ahli dorm tu dah memegang hamster tu.

malam itu, lepas maghrib, warden bagitau, tak boleh membela hamster lagi dah.
aku tengok muka pemilik hamster ni.
sayu je.sedih barangkali.
haha.


kan bagus kalu hamster tu boleh jaga diri sendiri dan stay comel all the time.
haha.

haih~..







2 comments:

Super Nia Hana said...

Kalau hamster pndai jaga diri
Musti dorang dh ada kerjaan sendiri
Ehehe

Abang Long said...

Salam...buat tabung kat dorm tu. Kalau sorg RM1 sehari 60 org RM60. Cukup bulan leh la upah maid untuk jaga hamster2 tu..hehehe