Monday, April 18, 2011

oh man.

malam ini lapar.

gua lapar tahap cipan gajah ni.
ye, gua sedang mencuba berpuasa pada waktu malam.
so, if i were ever to say anything about food and trying to get a single roti + nutella itu,
please hold me up..haha..
gua jenis tak tahan tengok makanan..

minggu lepas,
kecoh dengan kutu-kutu yang sibok nak remove friend dari facebook.
pfftt....

to me, apa guna social network if you about to remove and only adding the person you know kan.
dah tu pulak, kutu yang mengremove friend ni, adalah kawan sendiri..
bukannyer stranger yang ko baru kenal sehari dua..

kalau lu rasa taknak kawan dengan dia, tak perlula nak kecoh-kecoh ko sampai remove friend.
pfftt...

member gua ada tanya sorang kutu ni..

"apasal gadoh(dengan erti kata lain, remove friend)?"
"terasa hati, diorg perangai macam haram.."-jawab kutu..(telah diubah dengan ayat lebih sopan)

bila gua dengar statement tu, nak je gua tanya balik..

"kau menyesal ke kawan ngan mamat-mamat ni? rasa wasted? rasa suppressed??...
bukankah, sepatutnya mamat ni yang rasa macam tu lepas kau cakap dia perangai macam haram...
bukankah selama ni, mamat-mamat ni yang banyak sabar dengan kau...
bukankah selama ni, mamat-mamat ni jugak turut support kau dari segi kerjaya kau..??
atau kau rasa insecure sebab mamat-mamat ni lebih berjaya dari kau...??
dan, boleh kau rasa perangai diorang macam haram??..."

gua tak tanya macam tu.sebab gua taktau alasan sebenar.
still, since kau dah bagi alasan perangai-macam-haram tu, diatas adalah reaksi gua.

be grateful la sikit kutu oii.....
bukan semua orang boleh tahan dengan perangai kau tu.
gua tak tau apa sebenarnya alasan lu wahai kutu...
kalau gua tau, selagi gua bleh tolong, gua tolong...

what is beautiful for you, might not beautiful for us.
but heck, we are buddies dude.

haih~..


5 comments:

Super Nia Hana said...

mcm bebudak je gado terus nk remove fren

tp ok la gitu daripada sebbab takkomen pic ,terus nk remove fren
LOL!

aku yang tak femes said...

aku remove fren yang cuma nak jadi "hiasan" atau "tunggul mati" kat dalam fb...

for me, social network untuk kite2 bersosial, kalau takat park nama lepas tu senyappppp tak pernah "bersosial" dengan aku, baik tak payah ade...

antara seribu kawan yang mem"batu" dengan sepuluh kawan yang "bising"...mana yang bagus?

zonaku said...

kita punya interpretasi masing2...



dalam hidup perlu ada tolak ansur

Arryana Nasution said...

sabor je la~
xpun,
lek r bro (nazri noh, 2011)...
:P

opaq said...

hana : kan..nak kata budak2. umur tu dah "tinggi"..hehe..
bukan sbb tak komen pic la..hehe

ain : hehe...

zona : yeah...tu la the right word to put onto..eheh

nana : siap quote lagi..cess