Sunday, March 30, 2008

ah moi chantek, tajuk lagu band indie "hujan" katakan....

pagi ini, di rumah....
aku rasa macam otak ni dilanda ribut taufan yang melanda new jersey pada tahun lepas...(mungkin kuat lagi)...dush..dush...hari ini aku bangun agak awal...6.45 pagi...
lepas menunaikan tanggugjawab, aku keluar daripada kamar aku yang wangi dan kedapur untuk meminum secawan air kosong...selepas aku bersiap2 nak ke opis yang jauhnya lebih kurang 20km, aku cuba menghidupkan kereta kancilku untuk panaskan enjin, tapi xberjaya....cait...xguna...boleh plak wat hal pagi2 buta camni...aku cuba berkali2 tapi xberjaya...

mungkin minyak habis aku pikir, so, aku menghidupkan moto untuk membeli minyak di shell yang berdekatan, semasa aku mengisi minyak aku bertemu abg jani aka pakcik2 kepada pakcik kepada sepupu belah mak aku....aku mengadu kete rosak dan dia datang kerumah untuk tolong aku...

alhamdulillah dengan ketereran abg jani tu, kete aku hidup kembali dan ianya disebbkan bateri aku kong...aku dah lewat ke opis, jam dah menunjukkan kol 10 pagi...huahua...banyak keje diopis tertangguh....aku pikir2 nak hantar kereta aku tu ke workshop dekat ngan opis aku..nak tukar bateri baru..menurut abg jani yang terer tu, bateri skang mahal...

sebelom samapi ke opis, aku hantar kereta ke workshop...

"apek, bateri kancil baru berapa ringgit maa??"
apek membuka kitab dan berkata "rm 160"
"umang ai, mahainyer...."
"murah maaa"
"haah, murah sangat apek"
"ayya, sikalang mmg mahal maaa...."

lantaklah...aku amik je..malas banyak soal...aku nak keluar gak pasni..nak jumpa client...
sedih aku..rm160 melayang macam tu jerk...tapi, anak apek tu mmg cun...sambil tunggu, aku sempat khayal, melayan, berbual ngan ahmoi apek tu...mmg cun...hehehe...nanti nak tukar minyak hitam, aku nak anta workshop apek tu..hehehe...nak jumpa ahmoi chantek itu....

hari ni, masih terngiang2 suara ahmoi itu....

p/s : aku baru tau iklan "toraa...datang lagiii..." dan "ding dang dengan permainan getah melekit.." adalah ciptaan mat sentul....

6 comments:

Anonymous said...

uiks...
kayo r apek tuh...mentang2 ank ye lawo..
blh jdik pelaris tu...

Unknown said...

tokei kedai tu sepol apek ke??
up r lg singgit..
blh bli dingdang/toraa..
muahahaha..

p/s : "toraa dtg lg dgn alat penukar j*ntin*"

opaq said...

she.nono.=
ah moi itu adalah sangat peramah orangnya...dan masih belajar di salah sebuah universiti di mesia....
"aku merinduimu...ting..tong.." <--iklan follow me dulu...
(xderblog ke nono ni?)

jebat_durhaka=
nama aper itu bermula ngan lee..xhengat plak den selebihinya..
tora tu peberet aku dulu tuu...hihihi....

J u l i a 。.゜✿ said...

larrr bukan ke dalam setiap iklan dingdang ngan tora dulu mmg ada muka mat sentul tuu dok tersengih bagai..? hikhik..

aiyohhh.. mainan getah melekit ! yang baling kat dinding dia melekat tu kan ? kekeke

opaq said...

julia = haah...best main bende tu...hahahhaahah...

Anonymous said...

Good for people to know.