Tuesday, April 8, 2008

selepas makan tengahari,

aku hampir melelapkan mata di atas kerusi empuk di pejabat aku...
maklumla, lepas mengisi perut..pasti begini...dan seperti biasa, aku berpura2 memegang tetikus dan pejamkan mata...aku berangan ingin kurus dan hebat serta tampil bergaya seperti norman hakim...

hmm....sedang aku dibuai angan2 itu, bunyi getaran handphone....
bZzzZ...bZZzz...no yang xdikenali tertera...
aku pikir sebentar...dan menekan butang jawab...tett..
dan aku sambung dengan "hello".....
berkali-kali agaknya...aku mengucapkan perkataan tersebut...
tapi, tiada jawapan pemanggil....aku tekan punat berhenti jawab...
setelah itu, handphoneku bergetar lagi....dan diulangi perkara yang sama....
pemanggil diam membisu...hampir 3@4 kali....aku malas menjawabnya...

dan beberapa minit kemudian, pemanggil ini ingin kenakan aku lagi...
kali ini, dia main "tembak2" pulak...
7missed call tertera di skrin talipon....
aku amat tertekan kerana pemanggil yang tak dikenali cuba menganggu waktu rehat aku....
aku tak kira, kali ini, aku mesti angkat....aku nak maki hamun sumpah seranah *&&@$%...

"bzZZzzZ.....tett"aku menekan punat jawap...

belum sempat aku menunaikan hasrat aku itu, pemanggil itu bersuara....

"hallo"...."halllooo"...."fathi ke tuu??"....."hallo..."...."fathiiii"

....aku kenal suara itu.....aku tidak akan lupa suara itu...walaupon sudah lama, aku masih ingat...








kali ini, aku pula terDIAM terBISU...

cait...

5 comments:

Unknown said...

aku ade bau panazz kt post ko r..hehe..
no mane yg kuar 2?? kolumpo??
by d way, sape yg tembak2 2?
awek lame?? o bdk blkg umah?? hoho

Anonymous said...

jiwang do ko...almost every entry cite psl awek je..aparaaa..haha

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Dieta, I hope you enjoy. The address is http://dieta-brasil.blogspot.com. A hug.

opaq said...

cait..sungguh durhaka wahai kamu jebat durhaka...
nama pon memang sesuai..
ya , itu la dia...
rumah blakang...

Akira The Great said...

nampak sangat awek lame datang kembali opaq :P