Sunday, May 18, 2008

ampun kerana senyum dan berubah...

hari ini aku hendak memohon maaf kepada rakan2 bloggers dan rakan2 berhampiran dgn aku...
tak susah sangat untuk disebut/lafazkannya...
mungkin sebab aku sering menyebutnya berjuta2 kali pada semua orang..
mungkin juga aku betol2 berada dalam situasi tersebut...kot..
sungguh mudah untuk menyebutnya seperti membuka seluar trek bergetah....
hehehhe...

antaranya ialah,
"maaflah, aku bizi la..."
atau
"aku tak sempat dude, aku cuba cari masa nanti"
dan selalunya,
"lain kali je la, aku tak cukup masa la bro.."

huhuhu...maaf kawan2...
aku sedang melalui masa2 yang genting (sukar) untuk melayan kamu semua...
tapi masa genting itu sudah berlalu beberapa jam yang lalu...
kini ku sendiri~~~......punya masa yang terluang...

3hari lepas, jumaat, petang, dalam perjalanan pulang...
dalam hiruk pikuk bandar kota bharu, aku tersempak dengan seorg kawan lama...
perempuan (lagi)...cantiikk....maniss....solehah...baikkk...
aku beri signal dan berhenti menegur kawan daku itu...

------------------aku betulkan baju---------------------

"assalamualaikum"
"waalaikumusalam"
kami berdua sengih panjang..
"buat apa skrg?"dia mulakan..
"nak balik rumah.."
gelak bersama....hahahah..
"maksud saya, awak keje ke blaja?"
"saya keje dah..awak?"
"hmm...saya baru abis blaja, tak keje lagi..still looking and searching..."
"ooooo"..aku menjawab ringkas...
tiba2,
----------------------------dua2 senyap-----------------------
aku pandang dia, dia pandang aku...
aku senyum dan dia pun senyum kembali....
aku minta diri dan terus beredar...
gaya jalan aku mula berubah setelah kejadian senyum itu....
gaya ala2 macho...kental dude....
hahaha...

sambil memandu, aku berada di awangan2...
sambil terngiang2 lagu di kotak radio ku..."my chemical romance - Disenchanted"
teringatkan kejadian tadi...
memahami satu perkara tanpa menggunakan tutur kata kecuali pandangan mata adalah magic yang sungguh hebat....indah adalah perkataan yang sesuai untuk pengalaman ini...
dude, ianya seperti memakan hidangan kari kepala ikan semasa masih panas....
cuba bayangkan..ataupun pada malam pertama perkahwinan...

hahaha..tammat cerita disitu..

fenomena sekarang telah berubah dan membuat aku juga berubah...
aku setuju dengan afiq.... people change dude....
semuanya disebabkan orang disekeliling dan situasi...
kanak2 juga berubah apabila dihantar ke pusat nursery yang popular disekitar kl....
kalau nursery itu, kotor, maka kotorla budak itu..kalo nursery itu bagus, bagusla budak itu..
see...budak pon boleh berubah.....
ianya mengingatkan aku pada anak sepupu aku, batrisha...4 tahun...
masih kecik dan sangat licik....
yang dahulunya senyap dan takut kat aku, berubah menjadi sangat petah..
antara yang aku ingat..

"abang, cuba abang teka?"
"teka apa?"
"alaa....teka je la"
"ok...ok.."
"apa makanan yang dimulakan dengan huruf K?.."
"kambing"
"salah"
"kuih"
"salah"
"kari"
"SALLLLAAAAAHHHH.."dia menjerit...
"habis apa dia?"
"KFC.........., jom abang"
sambil membuat muka cute...

hampeh..kena aku..

cait.....


p/s: siapa tahu macamana cara nak break dgn awek??...hanya soalan..tidak ada kena mengena antara mati dan hidup...

3 comments:

Anonymous said...

kawan mane lak lg kali ni? kawan mase sekolah ke? senyum:)

Cheni Khair said...

aku suka soalan terakhir ko tu...

heheheheh...dah lama tunggu. tak susah. minta maaf then blah. habis idah kang, dia cari boipren baru.

bukan nya aku kejam sangat. tapi....ko paham kan pandangan aku tentang 'dia' tu. semacam...

and tolong sampaikan salam keampunan aku kat 'dia'. berdosa aku berperasangka tak baik kat dia.

opaq said...

matley = ko xkenal...kawan masa poli..solehah...

che'ni = ko mmg kejam pon...hahaha..
tapi,aku terasa macam lagi kejam dari ko biler bab nak tinggalkan orang ni..