Thursday, September 3, 2009

masih belum terlambat : KEMERDEKAAN

2 hari sebelum MERDEKA
aku seperti biasa dikedaiku..

menrepair pc sebaik mungkin...

datang seorg customer nak scan & print...

untuk mencari rezeki sesuap nasik,

aku ikut sahaja kehendak customer...selepas selesai semua, aku bertanya..


"gapo ni be??"

"result judi kudo"

"oooo..." angguk sahaja..




sehari sebelum MERDEKA...

(maaf tiada gambar)

aku ke pejabat,
hantar surat berhenti kerja..
lulus...
YEAY!!!!!!




MALAM MERDEKA




berikut adalah reaksi aku semasa menyambut malam kemerdekaan...

ngantuk...letih..

hahaha....

aku xpernah keluar menyambut malam kemerdekaan secara tak senonoh...

selalunya, aku aku akan berada dirumah dan menonton TV...

oleh kerana diajak oleh rakan2 untuk meround2 bandar dan tengok mat motor & mat kereta berlumba..

jadi, aku turut serta..


''teh O beng lima deh"
(lima = limau)


jam 2.30 pagi, selepas selesai menyegarkan mata dengan rakan di kedai minum di tepi stadium..

bertolak ke jalan utama tempat racing...

banyak kereta yang berturbo dan berbunyi kuat ditepi jalan..
banyak aksi mat rempit menunggang secara "professional"...
banyak minah2@awek2 yang mendakap si Adam dengan erat dibulan puasa..
banyak sampah2 bekas makanan di tepi jalan..
banyak bunyi bising mercun yang sudah mula di bakar walaupon baru seminggu berpuasa...
banyak kereta polis yang tak boleh bertindak kerana jumlah yang ingin berlumba terlalu ramai...

2.45, pulang kerumah...

semayang sunat, dan terus tidur...






MERDEKAA!!!....


MERDEKAA!!!....


MERDEKAA!!!....




haih~

4 comments:

Anonymous said...

judi kuda?

bongok org tu. dah la bulan puasa

~ mizzAmy ~ said...

merdeka sebab dapat benti kerja ke??

opaq, raya nih leh la jumpa. ;)

opaq said...

hanalalalala =
tu la...kalau i tau, mmg tak print dah..hhuhuh....btw, hana balik klantan tak raya ni??

amy =
lebih kurang la...hehehe..tapi nak start keje baru dah ahad ni..
boleh2...nak jumpa2...nak jumpa..hehe..

lolo said...

hoh! ko keje mane lak? tgk gmbr tmpt ko lepak tu. terase rindu lak. lame xmkn bihun sup kat situ. peberet. xtau ade lagi ke x.
eh racing kete? kat ne?