Friday, December 26, 2008

dua puluh empat masih muda...

xxxxxxxxx post ini agak panjang, maaflah...sbb tak dapat luangkan masa di blog kamu2..sibuk menghabiskan duit kerajaan sekarang.. xxxxxxxxxxxx

alhamdulillah...
syukur pada tuhan kerana telah memberkati hidupku selama 24 tahun ni...
terima kasih juga kepada jard yang mengucapkan ucapan paling awal...
terima kasih kepada che'ni kerana mengirimkan hadiah...
terima kasih juga kepada kawan-rakan-sahabat yang mengucapkan ucapan selamat kepadaku...
terima kasih juga kepada mizzamy yang bertanyakan "esok harijadi eh?" di facebook aku..

dan paling penting,
terima kasih kepada baba dan ummi serta adik beradik yang lain...
susah-susah je bagi baju..

tapi dari sudut lain...
walaupun sudah 24 tahun,
aku masih terpinga-pinga dan "kosong" lagi...
banyak perkara yang aku belum tahu...
contohnya, aku baru dapat tahu,
jika majikan kita tidak mempunyai klinik panel,
kita boleh claim bayaran perubatan dari pihak majikan...
thanks to cheni..

perjalanan untuk sampai ketahap ini banyak mengajar aku erti persahabatan+kehidupan..
kata orang, pengalaman+umur menjadikan kita matang..
tapi.....
terus terang aku cakap,
aku masih mentah...
dan perangai aku sedikit agak kebudak-budakan..
jadi janganlah terasa pelik kalau kita(bloggers) berjumpa satu hari nanti dan didapati aku terlompat-lompat nak bukak hadiah...

pengalaman pahit bnyk mengajar aku...contohnya :

++eksiden (bukan ku yang bawak)mengajar aku harga body kit semua kereta proton & aksesori kereta..

++tak dapat payment design, mengajar aku sain kontrak dulu sblm buat design

++salah design(walaupun bukan salah aku) = cek dulu design dengan client sblm hantar production

++dapat gastrik kali pertama mengajar aku berakfast itu penting

++berkhemah di opis selama seminggu semasa pilihanraya mengajar siap sedia dengan template design yang banyak...

++speck patah mengajar aku tentang ciri-ciri cermin yang sesuai utk aku

++kena tipu dengan syarikat ARGUNG PRIVILEGE pasal kad diskaun mengajar aku teliti dahulu borang keahlian dan sentiasa fikir "aku perlukannya atau tidak"..

++pendam perasaan cinta mengajar aku supaya cepat bertindak dlm hal2 sepatutnya

++bnyk lagi...



tak lupa juga pengalaman manis seperti :

++pergi cameroon highland tanpa sebarang planning

++berpisah dengan awek pisau cukur yang macam sial...

++dapat payment yang tinggi untuk design company profile 30pages yang disiapkan dalam masa 2hari

++dapat kawan-rakan-sahabat bloggers yang baik2...

++dapat berbual dengan DSAI selama 3hari berturut-turut...

++dapat kenal rakan photographer di kelantan walaupun bukan semua..

++dapat kenal dengan orang-orang yang kaya dengan ilmu dan duit...

++dapat potong waja standard pada kelajuan 160km dengan kancil buruk aku...

...mungkin ada lagi kot...


harapan aku, semoga pengalaman yang akan datang,
dapat menjadikan aku seorang yang berguna di masa hadapan...
aku juga berharap, masalah kewangan yang agak kronik melanda aku sekarang dapat diselesaikan...insyaallah..

haih~...kenapa la duit tu dicipta...??

16 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ happy belated birthday. may all ur wishes come true. dan semoga lebih matang. ;) ~

Unknown said...

alamak my fwen.. aku hampir terlupa... maka benarlah ko tak dtg KL pada tarikh besday mu yek??

happy belated besday, may all ur wishes come true, and god bless.... :)

ko nak lompat2 time bukak adiah.. well... adaka org bg ko adiah??? hooooo... ade! patutlah.. bukan aku rupenyer... heheheheheh

Super Nia Hana said...

pengalaman manis

++berpisah dengan awek pisau cukur yang macam sial...

wahh wat camner tuh??
w
sila bg petua watashi pun nak gak berpisah dengan lelaki pisau cukur yang macam siot...

Anonymous said...

happy birthday!!!

opaq said...

mizzamy =
insyallah...thanks..

cikkonpius =
yupp...ku kebizian semasa besday ku..
thanks for the wish..
aku nak hadiah dari ko...
hehehe..


hanonimonai =
hehehe...
caranya, hana kena buat hati kering je...pastu, tampar kuat2..pastu kata "i dont wanna see ur face again"...

hanlalalalalalalala =
thanks...hadiah mana??

alifmimyanun said...

eh 24 tahun ke ?
mude satahun drpd aku la.

mungkin boleh diletak pade kenangan pahit;
tak jadik beli tracksuit sebab demam.
hampir keluar fitting room dalam keadaan hampir bogel.

opaq said...

hahaha....
amin, itu pengalaman yang boleh dilupakan lagi...

tapi kalau keluar tak pakai apa2, baru boleh dikatakan pengalaman pahit..

jhihihihi

sentosa77 said...

As'kum Bro.. teman pun nak ucap belated birthday juga ler, semoga panjang umur dan murah rezekinya..

...ish ko potong waja ngan kancil, ko kan ker bawak mercedes?

Tny said...

OWh!!!
Happy b-lated besday Opaq..

Chico said...

lame dah tak membzkan diri dengan blog2 ni.hepi belated besday,boy..eh,dude.nak adiah kene menari atas meja gelek2 ala shakira sket baru dapat adiah.ada beran?

me3n said...

ko da berpisah dgn awek pisau cukur? bagi no phone dia. selamat tahun baru!!

Anonymous said...

lek opaq!jgn jd hamba kt duit..
btul ar org ckp,org yg lahir lewat neh bsr2 tinggi eh..

kita muda lagi!!

Anonymous said...

ow sayang...daku sudah kembali bertugas.

Jard The Great said...

opaq...oh opaq... apsal tak update blog nih hah????


hehehe... kim salam maut dgn awek pisau cukur tu.. dia nak cukur ape dgn pisau tuh??? hening die ker??? atau dia mmg bnyk bulu???
heheheh...

ezzati said...

alamaksss..hepi belated my dear "pakwe" ...

sori wish lambat...ko nk adiah apa?? nnti aku pos..

neway, thanks 4 d 'gift..

smuga panjang umur, murah rezeki. sukses slalu..mmuahhh

ezzati said...

*belated birthday