Friday, December 19, 2008

membeli tracksuit adalah perkara yang sungguh pening....

sehari selepas dinner dengan sultan dan bergambar dengan nadia,
aku masih lagi pening-pening lalat disebabkan demam yang lambat surut ni..
dan menyebabkan aku buat kerja dalam sedar tak sedar...
dan menyebabkan kejadian yang hampir memalukan diri sendiri...


selasa lepas, aku pergi membeli belah selepas balik kerja...
nak membeli tracksuit & slack yang sedikit.....
memandangkan pinggang sudah mula ramping track suit yang lama dah koyak+zip rosak..
hehehe...

destinasinya di BILLION...tingkat 2..6.30 petang..hujan..
sampainya di bahagian cheetah,
ku mula mencari2 seluar trak yang ada stripe ditepi..
dah jumpa, warna hitam, stripe kuning..
saiz yang biasalah...XL..
dan secara tak sengaja, aku pergi ke fitting room untuk mencuba seluar..

masuk difitting room,
yang aku nak test adalah seluar, tapi aku terbuka baju...
yaa....sebab aku ingatkan itu adalah masa mandi...

aku gelak agak kuat kepada diri sendiri untuk 2 saat..
aku pakai balik baju, buka jeans dan test seluar..
sambil senyum2...

selesai aksi pusing2 badan, dah menyesuaikan diri dengan tracksuit tu,
ku buka seluar tracksuit dan terus buka pintu untuk mencarik seluar slack pula...

sebelum melangkah keluar, aku terperasan,
aku tak pakai lagi jeans tadi...
nasib baik takder awek2 cashier kat kawasan tu...
pintu dah terbuka 5 cm...

haih~...


ok, aku masuk balik dan pakai jeans aku semula..
aku heleng kepala kepada diri sendiri...
sambil senyum...

selepas keluar dari fitting room,
setelah selesai bayar di kaunter,
aku buat keputusan untuk terus balik dan cancel kan hajat nak beli seluar slack..



dalam perjalanan balik, ku terlintas dalam kotak pikiran...

"beli seluar tracksuit yang bergetah pon nak kena masuk fitting room ke?"


aku gelak seorang diri...

haih~...

aku masih lagi batuk dan selsema ni...

13 comments:

Anonymous said...

teruk juga penangan demam ko nie ek.

aku tak dapat bayangkan kalu ko betul² kuar dari fitting room tu tanpa seurat benang di bahagiang pinggang sampai ke bawah. tentu besok akan jadik tajuk utama didada² akhbar. hik3..

Anonymous said...

aku pn senyum sorang2 baca entry ko neh..
cmner klo kt bhgian testing tu ader security kamera?

Anonymous said...

aku akan seponser kapur barus...

Unknown said...

hoooo.. ko sungguh kritikal.. takpe2.. kekompiusan ketika demam dimaafkan wehhh

Unknown said...

lagi satu.. awek ko gi cuti katne weii??

ezzati said...

ermmm..nnti aku temankan ko yerk lenkali..

alifmimyanun said...

saye turut bersimpati.
eheh heh heh.
kenape tak letak gambar pakai tracksuit ke, kat fitting room ke.
entry ni takde gambar lah.

Gerrard said...

salam kenal .. =) singgah2 la blog Siong ek... thanks!

~ mizzAmy ~ said...

~ hahahaha.... cemana la leh jadik camtuh. teruk sangat demamnya tuh. ~

Anonymous said...

ooooooooo i dah lama tak pergi billion.

pergi mase mula2 dia buka je. hehhe

Anonymous said...

btw, get well soon.

arsaili said...

salam...haihhh musykil betul sampai bole rosak zip seluar...ni mesti selalu kencing malam...ahahahaha

opaq said...

penyubiru =
hehehe...cuba la bayangkan...hehehe...

wear =
kalao ada, aku akan saman billion tu...wakakak...

cheni =
baik sponsor camera..

cikkonpius =
ko btol2 paham aku...ahahaha...aku tgh konpius masa tu..

cikkonpius =
dia gi tempat yang ada pantai dan ramai orang pandai main gitar..

zati =
btol ke ni??
serius??

amin =
ehehe...nanti ramai aweks tergoda...susah nanti...

siong = ok..

amy = ni semua cheni punya pasal la...hahaha...

hana =
jom pi...tenkiu

arsaili =
ceh..siot je...bukan ar...ni semua cik ti yang buat...tikus