Tuesday, December 9, 2008

kang aku ongbak kang....

kemerosotan ekonomi dijangka akan berlaku tahun 2009 ni..

tapi, aku dah ekonomi merosot sekarang...

plan nak upgrade pc baru, flash baru,
semua tergendala..
uhuhu...

so, bulan ini aku sangat sensitip bila berbicara tentang duit...
mungkin, ada jugak kena ongbak ngan aku nanti kalau isu duit diperbesarkan...hahaha..


nak beli spender renoma baru pon kena budget² je..



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

bnyak persoalan yang timbul bila landslide berlaku di bukit antarabangsa...
kebanyakkan berkisarkan =

1. tanah,
2. keadaan geografi kawasan,
3. kawasan tadahan hujan,
4. projek perumahan tepi bukit,
5. celoteh pakar geografi persekitaran
6. penduduk marah2,
7. pemaju kena tanggung semua,
8. kerugian harta benda,
9. penempatan sementara
10. bla..bla...blaa....bnyk lagi lah...


tapi aku tak jumpa kenyataan yang berbunyi macam ni =

1. mungkin azab Allah
2. mungkin ujian Allah
3. mungkin ini cara menyedarkan umat islam bahawa dunia sudah akhir zaman.
4. kenapa umat islam masih tak sedar kebesaran Allah
5. mungkin ini cara Allah menghukum dosa2 yang teklah dibuat...

haih~...

19 comments:

Anonymous said...

citer neh da kuar ke?
yg 1 pnya pn aku tgk x abes..

Jard The Great said...

hmmm....

Anonymous said...

salam eid adha cayang..... u korbankan perasaan ku kepada mu tahun ini..........................


provoke nak kasi gossip sengal.

Super Nia Hana said...

sabo opaq sabo...

opaq said...

wear =
akan keluar...
ko donlod je yang 1 tu..ada kat torrent

jard =
mesti ko malas komen kan..
ahahhaa...aku tau...

che ni =
adehh~,....nak pengsan...


hana =
hehehe...
baiklah...

Jard The Great said...

aku bukan malas nak komen.. cuma tak terkata-kata.. hahaha..

nways.. kalo ko xde budget nak beli spender.. meh aku tolong belikan... muahaha...

opaq said...

hahahaha...
ko ni..

ada plak camtu...
xnak la spender..
kalao ko belikan aksesori pc lagi bagus...

Anonymous said...

aksesori PC?

kamu bagi dia WALLPAPER atau SCREENSABER percuma lah cik Jard. aksesori juga tu kan.

Jard The Great said...

hehee... pandai la che'ni..

aku tgh dok fikir nak bg die adiah ari jadi ape yerk.. kekeke...(ingatkan spender dah memandai..)

me3n said...

amboi2 bukan main lagi jard dgn opaq skang neh, sampai spender pong nak berkongsi eh silap, nak belikan.

kene jomheboh kat semua neh.

Anonymous said...

bila pulak nak berkongsi jiwa dan raga?

opaq said...

cheni..=
xnak kasik apa2 nanti...
padan muka..
hhahaha...

jard =
ko jgn ikut ckp cheni tu..(aku nak Graphic card)

ad3ck=
cemburu ker???
takper..aku paham...
hahahaa...

Anonymous said...

erk...blackmail...blackmail....

ala Thi...jgn lah... i cayang u ketat ketat...

~ mizzAmy ~ said...

~ takut nya dengan ongbak en fathi nih...

apakah?? opaq dengan Jard nih ada aper2 ker? ~

Anonymous said...

Apa ni Amy!!! jangan la!! mana ada apa-apa opaq ngan jard!! pandai pandai je!!!

Anonymous said...

bile ekonomi merosot, duit kita jatuh lagi. hmmmm susah susah. kena start saving la opaq!

alifmimyanun said...

jangan kau ongbakkan orang2 yang rumahnye roboh tu dahle.

nak beli pc baru, boleh ansuran.
kalau takde duit nak beli spender, tak payah beli, jadikla macam aku, tak pakai spender..
tapi luar pakai seluarla.

ezzati said...

hi there..lme x singgah sini..miss u..mmuahhhh

Tny said...

Apa kena mengena Ong Bak? Kap kun kap?

Errmm.. latelt, mcm2 jadik.. kenalah selalu hati2..