Thursday, October 2, 2008

bukan menyerah kalah...tapi hormat...

tengah sedih..
kaciwa seluruh jiwa raga...
gundah gulana dan pedih....
tapi xleh nak salahkan sesiapa..

aku tau silap aku..
walaupun dah tau dia berpunya,
kan hati dah sedih pilu...
hancur luluh tidak bermaya..

silap aku memang besar,
berharap besar macam dunia,
tapi cinta tak mengenal sabar,
kalau dah berpaut susah jadinya...

aku bukan jenis begitu,
merampas barang hak miliknya,
bukan sebab aku tak mahu,
tapi kerna soal hati tak boleh dipaksa..

peringatan aku untuk kawan...
jangan jadi macam aku..
mungkin dia cukup sepadan,
tapi harus selidik dahulu...

hanya pada tuhan aku berserah,
semoga dipertemukan kasih setia,
bukanlah aku menyerah kalah,
cuma mahu hormat kepada dia....

11 comments:

Anonymous said...

pernah rase. dad beli and minum hari tu... colour kuning cair kan?

hehe

i lagi suka air kelapa laaaa

Anonymous said...

wow the poem above is deep.
are u in love with someone? tapi that girl dah ade bf?

well, ade byk lagi roses kt taman!

hehe

Anonymous said...

haaa..kan dah cakap...ngorat je aku....


cam siot tak?

me3n said...

chill out cari lain je bro heeheh. nway ku da dpt kad raya ko. terima kasih. ko print sendiri ey kad tuh?

opaq said...

hana : yup..itu la air tuak...tak mabuk ke minum air tu??hehe...

mmg banyak bunga lagi..tp,susah la nak cari macam bunga yang ni...

opaq said...

anon = aku nak ngorat ko dulu, tapi ko yang jual mahal..
kan??

adeck = yep..yep..print sendiri...mayb ada senget2 sikit..
aku skang tgh pakai baju badut ngan spender kat luar utk chill kan diri aku...

Anonymous said...

takmolah..ko dah semakin tambah kilogram. susah aku nak bela. high metenance.

opaq said...

eleh..~

bertambah kilogram pon, still macho...

Tny said...

Ermm.. ni pantun gurindam dendam ke hapa nih??

Xpelah.. at least dh tahu kebenarannya.. x yah tertunggu & menunggu... yg lain pasti ada.. cuma masa & ketika saja yg belum tentu..

Mehh.. happy2, dgr lagu raya.. jgn sedih2 hati..

Chico said...

OPaq,
Deep..erm,ekceli ko dah buat satu keputusan yang baguslah.Kalo ko berharap pada dahan yang rapuh pon,tak semestinya ko akan bahagia jugak.Baik tutup cerita awal2 sebelum jadi parah.

renung2kan dan selamat beramal!!

opaq said...

dari hati..

aku mmg buat keputusan ni dari hati..