Tuesday, October 28, 2008

polan si polan didapati bersalah dan dikenakan hukuman...

assalamualaikum....~(jawabb..jawab...)

eheh~

pernah dengar pepatah " orang lain yang berak, orang lain yang kena basuh"
baru-baru ni, itulah yang terjadi kat aku...
merujuk kembali entry yang aku tulis "aku disyaki mencuri"..
hah..!!itu lah dia...

begini, aku akan cerita dari mula...

once upon a time at kelantan~.....

"trutttt~...truutt"..talipon tangan bunyi..

"hallotodawakko~.."aku...

"dude, try lu nengok atas meja gua, henpon gua ada tak?"

"yeps dude, apadahal?"

"ok..ok.."

selang 10 saat, second call =

"dude, lu amik henpon gua, off kan henpon tu, gua takut abis bateri,
then lu letak henpon gua dalam drawer meja gua "

"ok, bro...gua tolong tu bro"

-end of story-
then, aku pon menunaikan solat asar,dan selepas itu,balik bersama seorang rakan office yang ada bersama ketika itu..

keesokan pagi,
kebetulan aku masuk lewat...
bukan sengaja, aku pergi menghantar adik2ku yang comel naik bas di bandar bachok..
aku bangun 8.30 pagi kerana adik2 aku mengadu lapar..
aku capai wallet+basuh muka+start kete, then teros chow...
henset lupa bawak..

tepat jam 9.30pagi..adik2 aku naik bas...
dude, aku sayang adik2 aku walaupon aku selalu sepak terajang diorg dolu2..

selepas balik, dari bandar bachok, aku nengok hampir 10 misscalled dari opis dan "bro"..
henpon aku berbunyi lagik,
aku jawab dan diberitahu, henpon semalam tak dapat dijumpai..
episode pencarian bermula....
tapi tetap xdijumpai...


khamis lepas, i got a letter from opis...
must pay 800...
shit la kan...~
surat itu berisi,
aku bertanggung jawab atas kejadian yang berlaku..
tenkiu...
as i mentioned earlier...
" orang lain yang berak, orang lain yang kena basuh"
tapi maybe aku salah baca and salah tafsir surat itu..
sebab yang aku paham, aku bertanggung jawab atas kejadian dan harus terima hukuman iaitu bayar 800....
aku mengamuk petang tu...~just imagine...~

this morning....
me and "bro" pi bincang di kedai kopi.....
mungkin benar aku salah tafsir surat tu...
coz "bro" said, surat tu bertujuan untuk mendapatkan penjelasan tanggungjawab dari aku..
haih~.....ntahla...
samada aku tak faham@salah tafsir surat itu atau surat tu memang nak suruh aku bayar 800..
aku tak pasti...

tapi, sekarang dah back to normal...~
but its very panas lagi nak consider normal...
atas pagar la ni...
now i have to reply the letter....
that im NOT gonna pay the price and im NOT guilty..


sebenarnyer aku malas nak publish...

tapi, dah berjela aku tulis, rugi plak tak publish...
tapi entry ini akan wujud selama 2 hari jerk....
nanti aku delete...

13 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ so, hasil perbincangan tuh, ur bro still anggap awak curik ker?

and the letter yg awak beria nak buat tuh dah submit ke belum? apa2 pun, maybe berbincang akan settle kan segalanya. ~

Jard The Great said...

haha...delete lepas post???

relaks la bro... ko tak bersalah.
ko bg org tu baca entry nih..mesti dier akan fhm..
=p

opaq said...

amy...
letter tu tengah taip...


jard = mungkin la jard...orang..susah nak ubah...

~ mizzAmy ~ said...

~ dari last week duk tengah taip jer. nih mesti kes berat hati kan? pikir la betul2... apa2 pun, all the best. ;) ~

opaq said...

tenkiu amy ensem..

Izzatul Azma said...

tolong payah, tak tolong payah kannn

hadeh

opaq said...

ko pon paham aku kan...

Cheni Khair said...

ingatlah, Allah bersama orang yang teraniaya. tats all. simpel as that.

Anonymous said...

" orang lain yang berak, orang lain yang kena basuh"

nnt ko ade anak ko tau la. hehe..


ps: kebenaran akan menjelma jua.lepas ni berhati² la.(tapi aku tak puah hati ngan member yg tuduh ko tu.sesenang je main tuduh, siap kura letter lagik)

opaq said...

cheni yang disyangi selalu....


saya setuju...~

opaq said...

penyubiru =
tu la...
siap kura2 lagi...

kalau ada anak lain la...
haih~....

nanti aku nak kursus ayah ngan ko penyu..

Unknown said...

hoihhhhh..

dahle mintak tulun pastuh tuduh2 plak...

ampess ja..

ko lempang dia sedas pastuh baru ko jawab surat berserta maksud lempang ituh...

cam tadek kesudahanja citer nih...

huhuhuhu...

sabor bro... tuhan ada!

opaq said...

ada kesudahannya...

insyallah...~

macam drama jugak..

tapi mungkin kesudahannya tergantung..