Saturday, October 18, 2008

laskar pelangi






memandangkan aku dilimpahi oleh job yang urgent, inilah sahaja aku dapat kongsikan bersama...

Laskar Pelangi The Movie...

cerita asal dipetik dari sebuah buku yang tulis oleh Andrea Hirata...bertajuk Laskar pelangi jugak...

ada menceritakan tentang cinta antara ikal dan dia(takingat nama)...cinta budak kampung...

pada asalnya, aku xnak post pasal ni, sebab aku nak tengok dulu baru romen,

tapi memandangkan ada kawan yang layan sekali...kira oklah...

sama2la cari movienye, sebab aku xjumpa lagi kat malaysia...














nak tau apa yang paling mencabar untuk aku minggu ini...

Cabaran untuk tidak terkejut-menggelupur-melatah-nasib baik tak jatuh tersungkur-pecah pasu rumah bila roti melompat keluar dari toaster (baru beli) lepas selesai dibakar.

haih~

26 comments:

Tny said...

Ewahh.. kecek2 dh bc buku disekitar kebatinan!!! Retro kan radio budak tu..

Ni citer movie ke, cd ke apa nih?

opaq said...

ni movie indon..

dah release 29 sept aritu...

tapi kat mesia xder lagik...

Anonymous said...

sewit aa pics neh.

opaq said...

sewiit lagi pics paparazi ko...
hahahaha...

Anonymous said...

movie indon yer? mcm best je...

ala, nape u ckp girl dia ordinary? i pun ordinary juga. ramai org ordinary. tapi kawan u tu pilh dia, mesti sebab dia extra ordinary. betul tak?

hehe

;P

alaaaa dia dah ada girl. ahaha
nvm. byk lagi fish in the sea.

Unknown said...

OMG!!!
i really want to see this movie u know..
time nina kt indo aritu, tak kuar lg.. time dah kt cni plak, dia kuar.. damn. huhu.
ada yg dah upload kt internet ke blm uh?
novel dia sgt best.. nk tgk cite dia plak.. hehe.

opaq said...

hanalalalalalalalalala =

yeps..

ni movie from seberang...
elehh..~
kalau dah sayang, kentut pon wangi extraordinary..
hehehe...
my friend and his girl seem to be happy je slalu...

fish in the sea pun ada yang xboleh makan...hati2...

opaq said...

ninadw =

tu la...

kalu nina dah minat, kompom citer ni best...

i tried to search it dalam ares, torrent, limewire...
tapi xder yang uplaod lagi la...

kalau nina ketemu, jangan lupa ngomong ya..

~ mizzAmy ~ said...

~ tak dek lagik ker kat youtube? tak pun, tunggu la movienya kat Malaysia. ~

opaq said...

kat youtuba ada soundtrack je..
nidji nyanyi...
dengar la..

sedap macam keropok...

Cheni Khair said...

"sebab aku nak tengok dulu baru romen,..."

Ya Allah, kamu nak jadik apa nih fathi!! ada aku ajar ko romen-romen nih!!!

me3n said...

tak lama lagi kuar kat malaysia la tuh. pastuh tak lama lagi masuk tv3. boleh tgk percuma eheheheh.

opaq said...

che' ni...

ku sebok..

xsempat double check...

hahahaha....

esok2 la perbetulkan...

opaq said...

adeck...

ko memang rakyat yang tahu berjimat cermat..

ekekeke

Anonymous said...

wah ada citer best...kalo dapat source haram dari internet ni bgtau ler..nak tgk kat tivi takde peluang sbb aku tader tv..=D

Jard The Great said...

waa.. adaka patut ko kata suwit gmbr penyurazzi tu.. huhu..

si ad3ck berjimat-cermat sbb nak kawen tu.. hehe (moga Allah permudahkan urusannyer)

hana.. jom kita tinguk wayang nih nak?

opaq said...

aku nak ikut jard...

tak aci la ajak hana je..

hana maner ni?

hana jopun ke hana S.Alam..??

Super Nia Hana said...

mana komen watashi nehhhh??
nape ilanggg??
uwaaaaa

opaq said...

hana....yang cute

tu komen tu...

ke pening lagi ni....

kes minum tongkat ali...

Jard The Great said...

hahaha..nak ikut skali yer.. bole2..

nnt ku buat klip pasal muvi then kita tinguk ramai2 kat blog aku..
..

;p

hana cute.. LoL..

Super Nia Hana said...

jard
cute tu pttnya camneh

:cutE"
ahakssss


takde arr opaq
watashi dh post 2 kali ma

Izzatul Azma said...

beb..
meh aku nak jadik model ko
boleh? [kelip2 mata laju2]

hahaha :P

Chico said...

ye ke dah release?nampak gambar2 ni macam best la opaq.
Aku suke citer yang menggambarkan environment sebenar kawasan tu?

Ko penah tengok citer 'Malena' tak?citer Latin zaman perang.Memang bes tengok citer budak2 yang miskin area sana zaman perang dulu.

Aku rasa citer ni memang bes la.nak cari ah jugak.

Anonymous said...

aku tengok tunang aku baca buku tulisan andrea hirata ni macam nak sakai..best gila katanya.. filem ni pun mesti best..dah dengar lagu dari filem ni? nidji yg nyanyi.

opaq said...

razak...

dah..dah dengar dah...





terima kasih masuk page aku..

aku suka ko...

maksud aku gambar ko...
hahaha..

Chico said...

aku dah dengar..mcm jiwa2 lar..aku suke.nak carik la buku tuh.kedai buku popular mesti ade kan?heee