Wednesday, November 12, 2008

haruka kanata....

(ternyata ugutan dari jard membuat aku takut..
maka aku akan update hari ini jugak...)


malangnya, minggu lepas mungkin minggu "Melankolik" bagi aku...
ahax~...
kadang2 terasa sangat bawah(down)...
mungkin disebabkan berkaraoke selama 2 jam dan menghabiskan 4 cd karoke..
tekakku sakit...mungkinlah...
oleh sebab itulah, fesbuk + frenster + blog terbiar sekejap...
kemalasan melanda...


ya..ya...sekarang sudah jam 4.18 pagi...
aku mendapat idea untuk menulis entry kali ini dikala kebosanan + tidak mengantuk selepas drive dari bandar machang menuju ke rumahku yang jauhnya hampir 50kilo...urusan bisnes...

hujan lebat membasahi bumi tadi...

sebelum ku balik,
kebetulan tadi ku TERJUMPA dengan salah seorang photographer merangkap wartawan untuk akhbar harian metro di kedai kopi...
kami berkenalan semasa hari pemilihan calon semasa PRU-12..
di machang juga...
namanya bermula dengan huruf "F", Fizi..
hampir sama dengan nama aku,
nama aku bermula dengan huruf "F" juga....Fathi...
kami kenal disitu sekejap dan terus tak bertemu mata selepas hari tu....

"dude!!" aku bersuara...

"eh, lama tak jumpa, dah kawin ke??"

"belom , semua awek lari biler tengok gua" ku beseloroh...

"hahaha...lawak la lu ni.....buat apa sekarang??"dia ketawa....

................panjang la kisahnya....................(sila rujuk plan aku sebelom ini)



dan banyak lagi bab2 yang kami bincangkan...

malam semakin dingin....hujan belum berhenti..

aku ingin berundur diri....

dengan rasa murah hati dan ikhlas, aku membayar minuman untuknya....

seringgit...teh o panas....




"nanti apa2 hal contact la eh.."
ku berpesan sambil berjalan menuju ke kereta....








..tiba2, fizi memanggil...

"RAZI, gua mana ada no lu....."

"amik no ni...012-734 ***4..."

selepas bersalaman,
aku cepat2 menuju masuk kereta dengan langkah besar....
titisan mutiara hujan membasahiku....
dan tiba2, baru aku TERperasan..


huh, siapa razi???



p/s = semasa berbual, kami menggunakan ganti diri = "demo & kawe" ..........
atau pon dalam loghat Kula Lumpur Cosa Nostra = aku&kamu....

19 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ nama baru ekhh? Fathi jadi RAZI. hahahaha...

bila nak belanja teh o jugak nih?? ~

ezzati said...

eeh eehh...aku org Machang la..gibmepai :)

Anonymous said...

hahaha...

razi ok ape? hehe

Anonymous said...

hai razi
mintak nmbo tepon buleh?
nanti boleh kite kuar minum
awak banje teh o panas ek
muahaha

Jard The Great said...

razi... lorr...

aku rase ko scr tak sedar, ade split personality nih... nnt bila diri ko jadi razi.. si fathi tak sedar..

so si razi nilah... yg jupe mamat tu.. ehehehe...

patut la ko tak tahu..

Jard The Great said...

amboi!! nak tunggu aku ugut ko baru nak update ek??

kureng asam!!!

ezzati said...

split personality???nape nie..x paham?? korang bru bce buku citer Ramlee Awang Mursyid ke!!!

alifmimyanun said...

wah hah hah ha, punye le sakan berborak. sekali salah orang laa.

agaknye die tu silap dengar name kau.
fathi jadik rathzi.

Unknown said...

hehehehhe.. mesti dia main agakjer nama ko tuhhhh

opaq said...

amy =
ahahha...amy la blanja...
starbucks....
muahaha...


ezzati =
..oh..eh??
abis skang ko katner??
machang ker??

penyublue =
eheh...aku dah ada kawan nama razi...

opaq said...

hai soot~...
boleh, apa salahnya...
tapi nanti u datang jemput i la eh..
i xder transport nak pi minum2...


(aaahaha..geli aku...)


jard..=
eh...gileer la tahap imaginasi ko..
hahahaha....xterpikir plak aku..
tapi mak aku kata, akkdg aku akan jadi orang lain...
mungkin tu razi..
skarang fathi..

jard =
eheheh...takut babe..

opaq said...

ezzati =

jard dah mula naik pening tu...
pening sbb xder org nak dok ngan dia...
hehehe...


amin. =

aku rasa, aku tak pernah bagitau pon nama aku kat dia///..hahaha..

Anonymous said...

gedik~
ahahahhaha

ezzati said...

opaq...siusllaaa..kg ku kat Machang..tp, aku kat penang skrg membanting tulang 4 kerat mencari sesuap nasi :D ..rye aji ni blklaaa..n sbulan sekali psti aku blk...banjela kopi secawan :p

opaq said...

soot =
ahahaha..
tapi, kdg2 orang kate aku ni mmg gediks...
muahahha



ezzati =

kopi xbest...
pahit...
teh la best..
papehal, roger la..

ezzati said...

aarla..lupa aku x minum kopi..teh bunga pon sodap.. :) ..
cmna nk roger??pkai gps bley?? :p

opaq said...

pakai walkie talkie...
hehehe

ezzati said...

sori babe..aku baru menghayati tulisan ini..baru ku paham kenapa jard the tak great ckp ko ada split personality..erkkk..mungkin betul..

Razi..nnti I call u k..kite minum teh sama2..

Izzatul Azma said...

haha
adeh :P

nak aku lengkapkan no tu x? :P