Sunday, November 30, 2008

terkenang-kenang 4 = banjir 0ooo banjir....

wooott~...woott.~~..

semalam ke tanah merah...
tolong menolong sesama rakan adalah amalan yang mulia..
mengangkat perabot2+washing machine+kerusi+almari+dapur+katil+tilam dan sebagainya...
semuanya adalah persiapan jika berlakunya banjir...

mengimbau kenangan masa lampau..
16 tahun di kota metropolitan(kuala lumpur),
pengalaman banjir semasa tinggal di shah alam ...
best wooo~...
pesta bagi kami...
masing2 buat kapal kertas dengan banyak...
berlumba..treknya ialah longkang....

paling seronok masa tinggal di danau kota, gombak...
aktiviti mencari berudu....
lepas balik sekolah petang(agama)...

aktiviti yang selalu dimainkan..
contohnya macam=
+sidai baju sekolah di ampaian..
+basuh kereta mak walaupon tak disuruh..
+pura2 berkelah tepi padang seperti di ulu yam
+makan goreng pisang dalam lobang ajaib kat padang permainan..
+main rounders..sapa jalan dulu kompom menang..
+main bola cop sambil buka baju..pedih wwooooo!!!
+main galah panjang...tiada garisan sebb kayu hanyut banjir..hahaha...(sama macam xyah main)
banyak lagi la...

kebanyakkan kawan2 aku senasib ngan aku...
lepas habis buat aktiviti diatas, dibebel oleh mak ayah masing2....
hahahaha.....
lepas isyak, sepatutnya, kawan2 aku semua datang rumah untuk mengaji dgn ayah aku...
tapi diorg dah terbongkang tidur...
aku pon sama....
uhuhuh.


rindu sungguh...~

cait...

31 comments:

Unknown said...

hoooo.. aku taku banjir.. sbb aku tak pandai berenang... :))

opaq said...

hehehhe...aku sikit2 boleh la...
baljar masa kat sunway lagoon...
hahahha

Unknown said...

sunway lagoon pakai pelampung itik tuhker?? keh3

aku igt gi.. tgh baguih py soppin kat KB, tetiba banjir kilat, lan sumer kne tutup.. glabah wooo duk pikiaq camne nak blk kubang kerian.. huhuhu..

tp.. sbb aku terel.. well... prob solved.. keh3

opaq said...

kb tu mmg camtu, kawasan bertakung...
air susah nak mengalir..

camner??
ko panggil helikopter ker??

Anonymous said...

gua risau la baju gua tak kering2
asek hujan
err tak de kena mengena ngn post
haha

~soot

Jard The Great said...

haha...klakar plak perbualan ko dgn Cikkonfius..

nmpknya raya haji tahun nih agak muram ek...

Anonymous said...

Bila sebut pasal berudu..teringat masa kecik suka main berudu...masa tu ingt berudu tu anak ikan... xtau lak tu anak katakkkk T__T kalo ku tahu itu ank katakkk, xhingin aku bermain dgn beruduuuu...uweekkk geli akuuuuu!

ezzati said...

uikss..aku pon teringat mse kecik..blk kg time banjir..main air banjir ngan arwah datok aku n sepupu sepapat...besh :)

opaq said...

soot =
ko sidai bawah kipas...
eehehehe..
mak aku xsidai baju kat ampaian waktu2 camni...
ruang tamu penggantinya...

jard =
tak jugak..
semalam pakcik aku baru je dapat upah semelih lembu..

izan =
hehehehe...
biasalah...
aku bagi makan berudu tu roti...
wakakakak...

ezzati =
hehehe...
lepas main air hujan..
mula la start gatal2 badan ko..
ejejje..

arsaili said...

salam...tak pernah merasa banjir...ehehe

opaq said...

salam...
try dok u2 shah alam..
kompom rasa punya..
ehehehe..

~ mizzAmy ~ said...

~ dulu masa kecik-kecik kat KB, kalau time banjir suka pi jalan2 redah banjir ngan kengkawan. pastuh balik kena piat telinga. huhuhu.... pastuh, tak buat dah. takutzzzz ~

opaq said...

eheheh...

akibat dia la tu...
hehehehe..

Super Nia Hana said...

watashi paling byk pengalaman bab banjir
keja angkat2 brang berat tu mmg dah lumrah..
ha tengaok nehh..

"hana menggayakan lengan yg gagah mcm malek norr"

ahaks

opaq said...

hananominai =
kitakan geng...
hahahaha....
mestila serupa...
badan pon mesti sama saiz..
wakakakaka...

Anonymous said...

wahhhhhhh!!!syoknye dpt main air...hihihi...

ingt kte lg x???nasz nie...saje lalu bace blog...:)

opaq said...

ingat la nas...
eheheheh...

zonaku said...

aku x pandai berenang...

n aku x penah kene banjir..

opaq said...

zona..

ehehhe..
pindahla tempat ada banjir...
wakkaka...boleh blajar berenang sekali..

ezzati said...

aku blk nxt Sat..still leh lalu kan??

opaq said...

gua musang ngan kuala krai tu la aku kurang pasti...

naik bas boleh la lalu kot...

Anonymous said...

Thats so nice//

Anonymous said...

Hey you sound good.so what i have done is that i have added your blog link to my blog.so friend you also add my link to your blog.let us share our experiences....ok friend see you in the next post bye takecare.

Anonymous said...

dulu kalau lepas ujan, longkang penuh berudu. aku tutip. balik pi goreng. aku ingat anak ikan keli. sedap juga letak tepung kfc tu.

Anonymous said...

banjir...walaupon jarang banjir yg boleh membuatkan fiza berenang2, tp sekadar pernah sekali tu bolehla rasa banjir ke kaki... berlari2 anak mengejar ikan2 kecil yg tak berapa nk comel... huhuhuh...

opaq said...

che ni =
berudu goreng...
ghahaha..
ko ni...berudu tepung btol...


fiza = hehehe...nasib baik anak ikan tu xder kaki nak berlari..
hehehehe/

Jard The Great said...

opaq.. kalo nak jawatan kat RTM.. ko isi la jawatan2 ini..

1. Penerbit rancangan
2. jurugambar
3. juruteknik
4. jurutera elektronik
5. penulis skrip
6. juruhebah
7. wartawan

rasa2 nya ini jer kot.. hmm..nnt ku check lagi

opaq said...

jard = ku dah balas kat blog hang..

Jard The Great said...

haha.. lawak betul la awak nih..

uits..ok la tu pasal pembantu penerbit B17... Aku tak leh buka sbrg chatting software kat sini la.(penyublue, aim-a dan yonna dah try dah add ku.. tapi ku sll tak online.. hehe)

opaq said...

ok..ok...makasih kakak jard..

J u l i a 。.゜✿ said...

oh bestnya life kanak kanak opaq dulu. ju tak pernah merasa main galah panjang, main getah yg lompat2 tu pun tak pernah.
sgt suka duduk rumah tengok katun & baca buku. sgt skema kan ? kah kah kah.

sekarang perangai pun still sama.. duduk rumah main tenet & layan anime. =P

camana makan goreng pisang dlm lubang tepi padang ? tak faham..