Sunday, November 9, 2008

silly lily....

ini bukanlah bicara tentang kebodohan...

dulu aku pernah dating+bercumbu+berdua2an ngan lily(bukan nama sebenar)...
dia banyak menceritakan perihal hubungan dia dengan kayu balak dia..
yep..betol tekaan kamu semua, aku berhubungan lily...
lily bukanlah jenis playgirl..kami hanya teman tapi mesra...
ahax~klise sungguh..


aku hanya berkawan pada hakikatnya...
cuma lama kelamaan, rasa ambil berat pada lily semakin kuat..
rasa kesian juga ada..
mana tidaknya, balaknya bagaikan penunggu bagi lily..
jam 7 pagi, 9 pagi, 12 tghari, 3 petang, 5 petang, 8 malam, 11 malam, 1 pagi...
balak dia akan call...bertanyakan tentang =


-dah makan?
-dengan siapa?
-laki ke perempuan?
-kedai mana?
-makan apa?
-berapa ringgit?
-pakai baju apa?
-lepas ni pergi mana?
-dah study?


itu masa makan malam..(biasanya lily akan kelentong bila keluar bersama aku)


pendek kata, lily rimas dengan balaknya,
sudah beratus kali bergadoh...
si balak pernah menampar+menengking lily di sebuah restoran di ipoh...DIKHALAYAK RAMAI..
hanya disebabkan si lily risau penyakit ibunya dan tidak punya selera makan...


lily juga mempunyai "mata-mata" jebon yang sentiasa memerhatikan lily...
ini disebabkan balak lily adalah polis yang berpangkat konstabel...
balak lily memberi upah kepada rakan konstabel untuk perhatikan lily...
SELAMA 3 TAHUN...!!!


lily diperhatikan+diekori selama 3 tahun....bayangkan..terkongkong..
aku dan lily terpaksa keluar beramai2 untuk mengelirukan si mata-mata..


lily juga pernah dituduh bersandiwara dengan classmate lily..
ini kerana lily datang bulan dan pengsan sekejap dan dgn serta merta,
meminta tolong classmate (lelaki) hantar pulang kerumah..
kebetulan mata-mata sedang bertugas..
laporan diberi dan lily ditengking tanpa usul periksa....


lily juga pernah ditinggalkan di tepi jalan di perak..jalan menuju ke parkson agaknya...
dari hospital pantai ke parkson....lily ditinggalkan ditengah2...
ini disebabkan, lily mahu berhenti beli topup...
disebabkan itu, lily berjalan kaki ke parkson dan menunggu bas pulang semula kerumah..
jarak dari tempat lily ditinggalkan ke parkson adalah 5+- kilo...
tengahari...

banyak lagi kisah silly lily yang masih bersama balak kesayangannya...
cuma aku lupa...


keluarga si lily dikenali ramai kerana ayahnya seorang pengarah jabatan kerajaan..
satu perak mengenali ayahnya dan keluarganya...
oleh kerana itu, ramai juga yang tahu, si lily akan berkahwin dengan balaknya itu..
termasuklah jiran2+saudara mara+makcik kedai runcit+opismate ayahnya..
disebabkan rasa hormat lily kepada keluarganya,demi menjaga maruah keluarganya,
dan tidak mahu menjatuhkan maruah ayahnya sebagai orang kenamaan,
lily tidak dapat memutuskan hubungan dengan si balaknya...


walaupon pelbagai penghinaan terhadap si lily dilakukan oleh balaknya...
lily tetap tidak mahu memutuskan hubungan mereka demi keluarga lily...
oh ya..lily punya keluarga besar...


29/11 ini, majlis perkahwinan lily dan balaknya akan berlansung...
persoalannya, selapas berkahwin,

adakah perkahwinan lily akan kekal??
adakah lily akan bahagia??
adakah lily masih ceria seperti bersama dengan aku??
bagaimana agaknya lily hendak bersuara selepas ini??

38 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ saper yg silly lak nih? lily yg silly ker? ~

opaq said...

ehehhe...
amy..tadi terpost tajuk je..
eheheh...

isi belom tulis..

Jard The Great said...

bercumbu??

biar betul!!!
uits.. aku ingat ko lelaki baik slm ini.. =p

opaq said...

ehehehhe...

biasala tu..

Anonymous said...

kenapa dia tak tinggal kan balak dia?
huaaaaa
tau la nak jaga nama famili
tp at the end sape yg terseksa?
gua pantang btol laki yg belum ada apa2 tp da pandai naik tangan!

Super Nia Hana said...

hmm..apa yg penting doakan kebahagiaan lily

watashi harap kayu balak,ehh..tak tak tak ..balak lily merangkap future hubby tu merubah

peratus??
30/100!!!

uwaa!!!!

Anonymous said...

laa.. lepas kawin nnt ko jupe dia cam biasa lah. citer ni akan ade penghujungnya jugak. cuma bila penhujungnya itu bergantung kepada lily itu. selagi ia membenarkan situasi itu berlarutan, selagi itu lah.

opaq said...

SOOT~

kadang2, kalau dia mengadu, aku dah malas nak cakap apa2..
xmakan saman...


hana no minai =

opaq pon mengharapkan kebahgiaan untuk dia...dulu kitorg sangat best...xder sedih2..

mr penyubiru = that what i tot la...aku still akan jumpa dia...

me3n said...

semoga lily menggapai bahagia bersama suaminya huhu. err ape ko penah buat kat dia eheheeh.

Cheni Khair said...

ni cerita betul ke or ciptaan kamu nak buang masa aku baca blog kamu ni?

kamu tu...dah banyak kali kelentong kedungu-an aku.

opaq said...

ad3ck =

aku cuma penah ....err..xyah citerla..penyublue kata ko bawah umur..

hahahah




cheni =
xkelentong la...
nama sebnar lily ada dalam new friend dalam frenster gue...

opaq said...

che, ni = tuannya hitam manis....kalau dah tau, cuba tengok quote yang dia tulis pulak...

Cheni Khair said...

entah2 member aku. budak ipoh kan....uh uh uh....

opaq said...

haah..memang budak ipoh....
aik...macam dah jumpa je..

~ mizzAmy ~ said...

~ owhh patut la.... tajuk jer yg dipost nya.

rasanya, if lily tuh jenis yg setia or pandai bertolak ansur with her future husband. dia tak kan jadik camtuh. and that guy pun mesti tak kan buat his girl camtuh.

apa-apa pun, semoga perkahwinan mereka berkekalan. mana la tahu, lepas nih that guy dah berubah. melainkan lily buat hal di luar. *fikir-fikirkan dan selamat beramal :P* ~

debikdebuk said...

...

kalau la berterusan, ermmm sian la si lily tuh...

apa la ko nih!! kalau aku la dengan selamba je ajak lily kawen. Biar la kena jumpa mak bapak dia pun. yang mamat pulis tadi, baru konstabel dah berlagak. Geram nih.. geram nih...

Yang lily ni pun satu hal dol.. dah kena mcm tu pun bagitau la bapak dia. tak tau la pulak bapak dia tak kesah anak dia pernah kena tampar. Apa dia ingat lily tu bola tampar. Aku hangin tul bla, bla, bla.. blah la bla, bla, bla.. nyut ntet, pum pom,brengset, bla, bla,,, (aku kalau marah..mesti nak kena makan.. baru cool.. ok la.. aku nak cari nasik jap...


..

Anonymous said...

aku pong...rasa marah yg membara(seperti bara api) dengan kesillyan lily tuh. kalau asyik kena penampar jer time cinta cintun..apatah lagi kalau dah kawen...entah apa entah lg balak dier buat lepas nie...aku marah nie...ko tulun kasi nasehat kat lily tu...jgn kasi can kat balak dier tuh main bola tampar.

me3n said...

mak ai panjangnye ceramah debik ehehehe.

opaq, jard kemsalam.

Cheni Khair said...

wahhhh AMY...cam ada pengalaman je...kan...kan...

ezzati said...

xcuse me..leh tumpng2 bace ke...btw..ni kisah benar ke..mcm penah bace jerk..

alifmimyanun said...

jangan mengharap sesuatu yang tak pasti.

opaq said...

amy =
insyallah...
mungkin balak dia akan berubah...

debik =
aku xnak kawin lagi..aku masih teruna..ahahahaha..
lagi satu, si lily tu, suka main bola tampat masa blaja dulu...

tekelit =
kang terbakar blog aku..
sabar2..
ko ni biler nak apdet...??

ad3ck =
waalaikumuslam...
eh..eh...
ko tak marah ker??

che' ni =
kecik bukan sebarang kecik...

ezzati =
sile2...
ehh..ni kesah botul2..
bukan cubaan...

opaq said...

amin =
berharap boleh, tapi jangan terlampau..
kan..kan..kan.

army4war said...

kesian balak dia dapat lily..

opaq ko ambik je la lily tue.. habis kisah..

opaq said...

bukan xnak amik..

cuma, aku dah ada ramai sangat skrg..

Chico said...

aku cuma rasa yang lily tu sangat bangat kat balak die.tapi takkan die nak cakap sbb die yang mengadu maslaah tu..

sayang tu punca segalanya tau..

opaq said...

ntahla...
kan orang kata...

cinta itu buta...

so0tspirit said...

cinta mungkin buta kot
mungkin tak
tp orang jd buta sbb cinta

pada aku lah kan
lily tu kena sayang pada diri sndri

opaq said...

aku setuju 100000000% kat soot...
haih~

bila jadi camni, aku malas plak nak becintun2...kawin terus senang..
hahahaha...

ezzati said...

bile kisah cobaan ni nk continue???

Unknown said...

apsal aku tak baca citer nih?? apsal?? apsal??
hishhhh...

Izzatul Azma said...

hmm..hmm..hmm
tak phm nape lily masih setiaa...
pkkan diri dlu br org lain :D

ezzati said...

tp opaq..citer ko ni lebeyh kurang aku la..tp, aku jd ko la..Lily jd lelaki n balak die jd pompuan...tp, ada la tokok tmbh sket2 jd la citer aku...errmmmmm

Tny said...

Hishhkk!!! Kesian Lily..

Arrgghh!!! Tak sukalah chenta dan paksa2an cmni.. pastu kna spy..dammit!! that's not cool w/pun konstbl.. tp jgn lah amik kesempatan ngn kerja+kerjaya nya tu..

Simpati buat Lily.. apapun asalkan dia bahagia.. klo x.. mesti dia akan cerita ngn Opaque =) kan?

Anonymous said...

cik konpius, =

seba ko asyik tak paham tentang hidup ini je..

izza =
mungkin jugak itu cinta...
mana la tau..

ezzati =
jom nyayi~.."kita serupaaa~.."

cik katana =
biasanye begitu la..lily akan cerita..

Juliana Saidy said...

mmndgkan kita ni staff gomen kt perak ni, rsanya x susah nk cari anak vip mana yg khwn 29/11 (hehehe........)

Shabaneeny Mahmud said...

kalau mcm ni punya kes.. si lily tu sengaja cari pasal la... tapi kalau dia sendiri yg rela diperlakukan begitu... lu pikirla sendiri...

opaq said...

ehehe..,macam nabil..