Tuesday, November 11, 2008

perjalanan ke perak haritu...


hari tu pergi ke perak..menggunakan gps...sungguh menyenangkan...
kami pergi macam orang perak yang dah tau shortcut jalan...
supp..sapp..ssuupp...


salleh(serawakian), amir, man...
ambik air bukit yang jernih wangi...



singgah di cameroon yang menyejukkan..


tujuan sebenar ke perak untuk teman sahabat interview..




my very superduper best bestfriend ever....

pergi pada malam jumaat....
bertolak jam 5 pagi...
berenti solat subuh di gua musang..
sampai cameron kol 9++...
sampai perak jam 12++..
balik kelantan semula jam 4 petang++
6 petang singgah cameron semula..
makan di gua musang 9++
sampai rumah kol 12++..
tidor kol 1.30 pagi...
esok bangun kol 3.30 petang..

seronok...
gila betul...
esok nak pergi perak, hari baru bagitau..
tak plan apa2 lansung.....

haih~..

nak pergi lagi la...tanpa dirancang...mesti best..




hanalalalalalala = nak pi singapore jugak~

36 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ nak pi cameron jugak!!!!!

nak beli GPS jugak la rasanya... pagi2 nak g kerja jammed gila kat KL nih. ~

opaq said...

bagus...

gps ni memang cool giler...
nanti nak pi cameron, bagitau eh..

nak pi jugak..

Super Nia Hana said...

kalo nak pi cameron bgtau gak
nk pesan bunga!!!!

opaq said...

hananominai...

opaq beli bunga utk mak aritu...
beli ubi keledek dia..
pahtu, beli jagung...puas hati la jagung dia..

~ mizzAmy ~ said...

~ serious ke nih nak pi? ajak kak ni sama.. jom konvoi ramai2. syok jugak tuh.. ~

Super Nia Hana said...

jagung dia superrrrr manisss!!!!!

mmg sedap
amy, kalopegi jgn lupa amik gambo bebanyak k

Unknown said...

woooooooo.. sgt bestt!!

Izzatul Azma said...

hoh
ni bile pny citer ni :P

Anonymous said...

apsal ko sorang je yg excited tu! kekawan ko cool jer. haha..

Anonymous said...

oh! aku perasan blueva la. mana jard?

opaq said...

jard adeck bawak...

aku pinjam kete jard je tu...
aku senang hati haritu...

kawan2 aku tu bakal doktor...
tu xbiasa bersuka ria...

Anonymous said...

wah...bestnya...fiza xpernah smpi lg... sepnjg idup ni jrg bejalan rupanya... huhuhuh...

pssstt... 90hari?? itu biarlah rahsia... cewaaahhhh

Anonymous said...

wah...bestnya...fiza xpernah smpi lg... sepnjg idup ni jrg bejalan rupanya... huhuhuh...

pssstt... 90hari?? itu biarlah rahsia... cewaaahhhh

Jard The Great said...

apsal aku nmpk kreta aku di situ??

hehe...seb baik kereta tu auto..

aku nyer manual jer... lagi macho dan bergaya kreta aku itu..hehe

Anonymous said...

pegi cameron tak ajak!
tak ckp pon!
takut aku kirik barang ek :P

wah, senang ada menatang gps tu ek?
mahal tak?
nnt da keje aku nk bli uh~
bleh jalan2 ngn yakin!
huh

Cheni Khair said...

perak! cameroon! OMG..tanah air kuuuuuuu....

che Amy, lu buat la proposal, che' ni ikot je...best lagik kalau gi masa musim buah durian. turun cameroon leh singgah umah che' ni...umah che ni takde pokok durian, pokok bunga kertas banyak lah...

alifmimyanun said...

pegi berjalan tanpe dirancang memang best. tup2 je dah sampai tempat lain. tadi kat tempat lain. esok tempat lain pulak. macam jumper.

opaq said...

fiza =
ehehehhe...ku dah tau apa itu 90 hari...


jard tak ensem =
tapi kehebatan memandu aku lagi hebat dari ko...

soot =
menatang gps yang comel tu harga dia 800 - 1000...
ko memang mampu beli...
dr. soot...ehehehe..gaji lebat tu..

cheni =
yer..yer..buat la proposal...
kami cuma sain ajer...

amin =
itu la...
ada jugak syaratnyer..

ongkosnya dong...
kena ada juga..

ezzati said...

>berenti solat subuh di gua musang.. (mgkn sbb ada kwn2 ko..durang sume nmpk bek je)

tp kan..korang solat subuh je ke wei..yg len tu ko jamak skali eh 1+4..ustaz aku x penah ajar pon..ermmm..konpius...

p/s: aku pun tingin nk beli gps nie..sbb byk betoi dstinasi pelancongan aku nxt year..berapa rat eh?? or rib?? or pul rib? or rat rib??...

me3n said...

eh berapa nak install gps tuh eh? maju dan ke depan betulla ko ehehee.

klu plan sehari cenggitu pi London ko rase best tak? eheheh.

Anonymous said...

ezzati =

eheheheh...semayang la...
solat kat jusco tuu...
salah satu surau shopping complex yang selesa adalah di jusco perak..

selesa sungguh...
(maksudnya, surau tu jarang digunakan..)got my point??


p/s = harga gps tu RM800 - 1000 skang..
dulu masa ku beli, harganya 1200..
bagusnya gps ni,walaupon kampung2 pendalaman, gps dapat kesan jalan tu...

hebat bukan...

Anonymous said...

ad3ck =

maju dan kedepan perut atau apa??
hahaha....

kalau pi london, plan dalam masa 2 jam lagi best...
nanti blur2 jadinya...
ahahaha....

gps, ni ko beli, dia auto detect kat mana ko berada..
kalau ko berjalan kaki pon, dia still detect tubuh ko sebagai kereta...
ahahaha..

ezzati said...

chopsssss..kalo g oberseaa bolee??

p/s: aku x melancong kat kg pedalaman tu (bukan kutuk ko) ...

Jard The Great said...

sajer singgah lagi sbb terperasan komen mr penyubiru...

yolah...apsal ko jer macam kanak2 riang dlm gmbr2 tu?? hhahaha...

ezzati said...

sbb yg lain bakal doc jard the tak great... (tlg jwb bg pihak)

Anonymous said...

sempoi gk gps mesia..
klo jln kmpung kt kelantan tu pn ader lam map gk eh?

btw,kelantan ko keje kt ner ar?

Tny said...

Hahahaha :))
Tu lah ganaz sangat.. nk minum air bukit kenun.. kan dh luka..

Amboih.. berderat sakan yea korang ni.. rambut di tiup angin.. :)

Anonymous said...

ezzati =
cait~...eheheh..(aku mmg kampung pon)
boleh la sayang oi..
dia pakai satelit...
kalau xsalah aku lah...



jardd =
aku memang kanak2 riang lagi...
ahaahah...
aku nak mainan...~(muka seposen)

Anonymous said...

ezzati =
btol2...tu jugak sebab dia..

wear =
bukan semua kampung ada dalam map..
kalau ada jalan/kg baru buat kan,
dia xleh detect la...
melainkan kalau ada orang upload unutk update memori card gps tu...

Anonymous said...

cik katana =

rambut ditiup angin..
perli nampak...
mencik...ehehehe..

ezzati said...

>>boleh la "sayang" oi..

auuwww...jgnla begitu (smiley memalu kucing)..rupenya begitu..sorila..aku ni kurang pengetahuan sket..heheh..

p/s:cptla grab airasia tix..murah bangat..

Chico said...

opaq,
ape ni..aku duk tambun jek tau.dekat dgn lost of tambun tu tapi last tingkatan 1 kot pegi cameron..
apeni,g tanak ajak org asli cameron.huh!haha

Super Nia Hana said...

muka kanak2 riang?
**refer to komen jard

watashi rasa muka opaq masa tu lebih kepada jambu
ahaksss

Jard The Great said...

Uits... update woi!!!

update! update!

Titicaca said...

superduper bestfriend tu nampak cam takut2 je dgn ko..hmmm.musykil aku hahaha..

Anonymous said...

nice pics