Saturday, August 1, 2009

demontrasi 1 ogos 2009 mansuh ISA

Mansuh ISA depan SOGO 01/08/2009










DEMONSTRASI 1 OGOS 2009

MANSUH ISA

DARI MASJID JAMEK KE SOGO..

DEMONSTRASI DISERTAI LEBIH 100K ORANG...

CUBA MENYAMPAIKAN PESANAN TEGAS KEPADA KERAJAAN UNTUK MEMANSUHKAN ISA.



Apa yang dimaksudkan oleh ISA ialah :

i. Penahanan tampa bicara, tahanan tidak berpeluang untuk mempertahankan dirinya di makamah.

ii. Pihak berkuasa tidak perlu menunjukan sebarang bukti bagi tujuan
penangkapan, tetapi hanya dengan perintah atasan

iii. Tahanan dikurung berseorangan dan tidak diumumkan lokasi penahananya

iv. Tahanan sering diseksa dari secara fizikal dan mental.




fakta : 90 tahanan ISA, masih merengkok di Kem Tahanan Kamunting. Mereka ditahan antara tiga minggu dan enam tahun tanpa pernah diberi peluang untuk membela diri di hadapan Hakim yang benar-benar adil dan berwibawa.

13 comments:

Jard The Great said...

peh.... patut ar aku tak dpt nk turun KL.. sbb demo neh la.. adoi!!!

opaq said...

hihihi...next week la trun kl...hihihi...

ezzati said...

aku t'stuck dlm jam td..try msk smart..jam jugak..gilosss..

opaq said...

hihihi..

zati, ko kena beli helikopter...
baru xjem..haahah..senang ulang alik gi melbourne..hihi..

zonaku said...

huhuhuu....
menyusahkan orang jer diorg ni tau!!! aku sangkut dlm jem sampai abih suku tank minyak kete.... sian sis3 kene naik komuter sbb x leh sampai stesen tu, jalan sumer tutup!

zonaku said...

ikut niat jahat aku.... biar diorg sumer kene H1N1..... nyusahkan aku jer....!

opaq said...

zona =
hihihi...

army4war said...

kisah ISA ni aku tau sejak zaman2 penahanan anuar dlu.. aku banyak dengar perkara -ve pasal ISA ni.. nampak macam berat sebelah dan pemerintahan kuku besi.. tu je yg aku mampu komen heheh.. sebab aku tak begitu mengikuti kisah politik ni.. hehehe

opaq said...

yupss..yups...

Anonymous said...

jam gile KL! i tak keluar rumah pun. safer

opaq said...

hihi..

nanti kalu u kuar, diorg tangkap gak sbb nak ngorat u..ahahah

Anonymous said...

Inilah Budaya Orang Melayu Sekarang Yang Tidak Ada Lagi Nilai Kesopanan dan Asyik Kepada Benda Yang Merugikan. Orang-orang Beginilah Yang Menyebabkan Bangsa Melayu MUNDUR. Orang Cina Ketawa.

katak© said...

kenapa tak buat macam ni. masa cina mintak bukanbukan, atau hindraf mintak macammacam..

kalau dorang tak buat lahanat. takkan kena tahan ISA.

siapa pemimpin dorang ni.
anjur suara dijalanan.