Saturday, August 22, 2009

malam pertama di malam jumaat

"ALLAHUKHBAR"

"FADHLAN MINALAHI WANIKMAH, WAMAGHFIRATAN WARAHMAH"


alhmadulillah...
selesai sembahyang terawih berjemaah...

pulang kerumah dan menyekik santapan didapur...

10.45...
tett...tett...
telefon, telefon berbunyi...
2 mesej masuk...

sms 1 --> jard hantar sms,

"KIAN JAUH TIRAI SYAABAN....bla..bla..SELAMAT MENYAMBUT RAMDHAN ALMUBARAK"

hendak ku balas, tapi bill tak bayar lagi, kena block call out...hold la dulu...
(hajatku sebelum terawih : hantar sms kepada jard dengan ucapan selamat berpuasa, tapi aku tau, jard boleh rasa apa yang aku rasa...cewahhh....)

sms 2 --> diringkaskan cerita..

"awak topupkan saya eh"

11.00..
keluar beli topup...
kemudian, singgah dikedai...

pandang ke langit, tiada bintang..
"nak hujan rahmat agaknya jap lagi ni"
bisik hati..

bukak pintu, on computer...
bau anak hujan higgap di hidung...
aaahhh....dah lama tak bau anak hujan...
2 minit kemudian, hujan lebat..
angin bertiup kencang..
cahaya kilat dari jauh kelihatan..

10 minit kemudian..

DANGGGGG!!!!!!!!!!!!!

bekalan eletrik putus...
gelap gulita seluruh bandar..
kelam kabut si peniaga bazaar ramadhan yang sedang mengemas tempat untuk mencari rezeki petang esok..

11.30..pulang kerumah..
lencun meredah hujan lebat..
mandi,
telefon TNB careline guna telefon rumah..
15454...mengadu...
cuba untuk tidur..

panas..tak boleh tidur...
puas pejam mata...
puas mengibas surat khabar...

1.30
capai kunci kereta...
zoommmmmmmmmmmm~~~.... ke bandar kota bharu..
pusing2...
singgah di hostel kawan2..
borak2...
gelak2...

3.00 pagi..
pulang kerumah..
tett...tett...
telefon, telefon berbunyi...

"PENIPU..PENIPU..PENIPU..PENIPU..CKP NAK TOP4. LANSUNG XLEH PAKAI.DASAR PENIPU' pathetic!!

3.45,
alhmadulillah, letrik kemabali..
mandi...
sembahyang sunat...
bukak laptop...
terlelap..



5.00,
bangun..
sahur...
niat sebulan ramadhan...
alhamdulillah kenyang..






~sekian...

malam pertama yang seronok...



tuhan, sesungguhnya Kau maha pengampun...


haih~

13 comments:

Sheherazade said...

Alhamdulillah :)

Cikgu Ije said...

bila baca situasi ni, macam sama je. balik terawih, bau anak hujan, hujan menitis beserta kilat, blackout, panas, tidur lewat.

starry~ said...

topup kan i plsss

sentosa77 said...

ye la.. topupkan tuk aku sekali Opaq. hehe

opaq said...

peri pia : ihihi...kenyang ker??

ije : mmg la sama...kita kan dok berjiran je...hehhehe...

opaq said...

setari : i malas la...u topup la sendiri...u kan ada kaki n tangan...

hihihi..


zaidon : esok aku masukkan eh...hihih

zonaku said...

hehe.. ko leh lupa nk topupkan dia.... dah ko sanagt rajin topupkan orang... apa kata ko topup kan kat aku wahai encik Opaq y hensem....

Anonymous said...

selamat ramadhan!

opaq malas nak log in said...

zonaku =
aku xlupa la...
cuba baca balik...



hana lalalala =

selamat2...nanti kita buka sama2 ea..yeayyy!!!!

Jard The Great said...

ahaha.. aku bg sms kat seme blogger dlm henset aku wei.. sila jgn perasan.....

opaq said...

jard :

tapi aku punya sepesel kan??
kan jard kan...
hehee

Cheni Khair said...

u didnt sms me. u didnt ym me. oh! by the way, i did not received any ucapan ramadhan from u. ow! i just noticed.

opaq said...

cheni =

u didnt online...

i dont have any credit coz my bills tertunggak still tak bayar...