Thursday, August 20, 2009

tettt...tettt..

bunyi sms..pesanan ringkas dihantar...

-------------------------------------------------------------------------------------------

dulu, ada satu sms berbunyi seperti ini :
"saya paham...awak orang sibuk n commit dalam sesuatu benda...jadi, saya takkan halang awak untuk buat apa2..lagipon, saya tau awak tak main2.."


tapi.....

petang yang damai ~fuuhh...fuuhh....~fuuhhh....~~~~~~

"jom gi parkson....parkson baru bukak, baju murah2...ingat nak beli la satu...buat raya..."

"malasla nak pergi, bukan ada duit pon nak pegi...setakat jalan2, baik tak payah"

"alaa, jomla, sebelum ni pon, kalo awak ada duit, saya teman jugak.."

"ummphh...malas la...letihla keje tadi..."

"alaa...jom la pegi....abis tu, masa saya teman awak dulu pon, saya pon keje jugak..."

"rumah saya jauh la...letih nak drive...."

"alaa....rumah saya pon jauh jugak...kena berdepan dengan kesesakan lalulintas lagi...jom la pergi"

"hmm....tengok la minggu depan ke....tengok la dulu...."

"alaa..jangan la macam tu....sale tu sampai 22 haribulan je...
minggu depan dah start puasa, bila masa pulak nak pergi..
mesti lagi letih...kita pergi esok la eh....boleh??esok xpuasa lagi...
lagipon, jalan tu on da way nak balik umah awak jgk.."

"awak pergi la sorang - sorang...saya nak rehat esok...nak kemas rumah, nak basuh baju, nak bla..bla...bla...."

"betul ke???jangan menyesal pulak kalau xdapat pergi nanti...btw, td awak kata nak rehat, tp apa yg awak cakap tadi, bukanlah namanya rehat...kalau rehat, menonton tv, tidur di tengahari, membaca buku komik, layan facebook.."

"betull....pergi la...."

"kalau macam tu, saya pergi malam ni la...esok pon, saya ingat nak basuh kete + baju, kemas bilik jugak....nanti kemas habis-habisan, nanti raya tak payah kemas dah..."

"tak boleh!!!"

"kenapa pulak??tadi kate boleh........."

"malam tak boleh keluar pegi mana2"

"laaa.....sama je saya pegi malam ke siang....sorang-sorang jugak..xder orang teman..."

"tak boleh!!!"

"ok.."

setelah setengah jam bercakap ditalian,
sms tiba...

tett..tettt...

"susah betul cakap ngan awak ni, selalu nak bantah cakap saya..menyakitkan hati je"


-------------------------------------------------------------------------------------

mana kefahaman masa mula2 dulu???
.........



haih~...

9 comments:

sentosa77 said...

huh.. ko gaduh ngan ape ni Opaq?

starry~ said...

manusia mudah lupa, biasa tu :)

opaq said...

zaidon : huhhu....ntah..

setari : cuba dengar lagu akhbar, manusia lupa..

army4war said...

wah dramatik.. its ok i still luv u hahaha!!

opaq said...

hahahah...biasalatu...hihihi

Cikgu Ije said...

uhuu.. adat la.. adei..

zonaku said...

adatla tu... nakkan perhatian...

tp betulla.. pegi pagi ker, petang ker, malam ker.. still sorang2..

apa masalahnya?

opaq said...

ije = heheh...tau...sengaja je luah..

zonaku = tu la pasal...mungkin sebab aku hensem sgt..takut dikebas orang kot..heheh..

Unknown said...

kih3.. cuba utk faham tk semestinya faham okeh???

bila gaduh2, pastu pk blk, kdg2 ko rasa lawakkk.. :P