Tuesday, August 11, 2009

inilah kesahnya opaq si graphic designer..

Akhirnya, surat tawaran untuk melanjutkan pelajaran di terimatiba dirumah...
aku senyum bagai nak tersembul gigi...
hajat termakbul....

seminggu aku simpan elok2 dan asyik merenung soalan2 dan borang2 surat tawaran tu...
akhirnya, aku beranikan diri mengisi segala keterangan yang diminta...
dan akhirnya,
hanya ada 3 saja tempat kosong yang ditinggalkan oleh aku...

selama 2 minggu berturut2,
aku berulang alik ke pejabat baba untuk menyetelkan segala dokumen2 yang perlu di fotokopikan dan disahkan...
tapi, 3 tempat kosong yang aku tinggal, masih belom di isi...


masuk bulan kelima,
awal bulan, akhirnya aku mengisi 3 tempat kosong tu...

1. Pengurusan Perhotelan (aku pilih sbb minat kot)
2. Pengurusan Perniagaan (aku pilih sebab baba suruh)
3. Rekabentuk Grafik (aku pilih sebab namanya best)

dan baba mengepos surat tawaran ke kementerian..

sepanjang bulan tu, aku menambah kilo aku..
dari 65 kg naik ke 75 kg.....
dan menjadi kelawar di kala malam...



bulan ke enam...
surat panggilan tiba..
akhirnya..

akhirnya...

akhirnya...





aku dapat masuk ke politeknik yang jauh skali..
Politeknik ***** *****...........

sebagai pelajar REKABENTUK GRAFIK...


bagaimana aku boleh menjadi graphic designer??
sedangkan aku hanya belajar berunsurkan agama je dulu...
dimana seninya...
dimana makna tersiratnya...



















sebulan menjadi designer...
aku mula paham....

bukan semua orang paham seni...

hihihi..

hanya orang yang terpilih sahaja...
aku bertuah...
aku bersyukur...

terima kasih tuhan...



sekian sahaja karangan aku...

hahaha...

dah lama tak menulis panjang2...
rasa macam kembali ke zaman mula2 berblogging je...


haih~...miss that moment...

10 comments:

starry said...

aku juga org yg terpilih.
Alhamdulillah.. seni itu indah!
hanya jika kau faham seninya~

opaq said...

betul2...

ko tau tak,
aku rasa macam xbest plak ending karangan aku ni..
asalnya nak wat citer lain..

last2, jadi citer lain plak..

hahaha...
patut la aku dapat B masa UPSR dulu..

Kajian tempatan n english aku A

jojie Oh! said...

ni citer zaman biler? huhu

opaq said...

jojie = zaman 2003..

hahaha...amacam ko skrg??hihihi..
kembar ko dah kawin..ko biler lagi??

~ mizzAmy ~ said...

aku juga insan terpilih. hehehehe... dulu-dulu belajar fizik, kimia. tapi at the end, rezeki amy ke design. syukur... ;)

opaq said...

amy =
ihihihi..
amy dah hebat skrg...
hihih

starry~ said...

UPSR aku dapat 4A (xde motif nak berlagak) hahaha.. alamak. kalo camtu ko karang lagi 1 la tulis ending mcm yg ko nak.

opaq said...

ihihh.xperla...

nak cite bende lain plak malam ni.

Jard The Great said...

ahahaha.... ko kena wat bnyk2 citer camnih la...

oit.. 10kg??!!!!!!!!
tak turun2 lagi ke? wakakaka...

opaq said...

hhihih..

aku xreti tulis karangan ni,hhehhe